ARTYKUŁ 1. ZAKRES ZASTOSOWANIA
Celem niniejszych ogólnych warunków sprzedaży i dostawy jest określenie warunków, na jakich Novoferm Polska Sp. z o. o. sprzedaje produkty i świadczy usługi Kupującym wskazane każdorazowo w szczegółowych warunkach zamówień
lub umowach.
Ilekroć w niniejszych warunkach jest mowa o:
- OWS – rozumie się przez to niniejsze „Ogólne Warunki Sprzedaży i Dostawy”
- Kupującym – rozumie się przez to osobę fizyczną, prawną lub jednostkę nieposiadającą osobowości prawnej, która będzie nabywać produkty lub korzystać z usług świadczonych przez Novoferm Polska Sp. z o. o. oraz osobę fizyczną nabywającą produkty lub korzystającą z usług świadczonych przez Novoferm Polska Sp. z o. o. dla celów niezwiązanych z prowadzeniem działalności gospodarczej lub zawodowej („konsument”).
ARTYKUŁ 2. ZAMÓWIENIE
2.1. Dla zawarcia umowy Kupujący składa Novoferm Polska Sp. z o.o. zamówienie na zasadach określonych poniżej. Zamówienie powinno zawierać oświadczenie, że jego integralną część stanowią niniejsze OWS.
2.2. Zamawianie produktów odbywa się za pośrednictwem handlowca biurowego Novoferm Polska Sp. z o.o.
2.3. Każdemu klientowi przydzieleni są opiekunowie klienta. Każdy klient jest obsługiwany przez dwóch opiekunów – przedstawiciela handlowego pracującego w terenie oraz handlowca biurowego.
2.4. Wszelkie zmiany w zamówieniu wymagają formy pisemnej lub elektronicznej (faks, e-mail itp.) pod rygorem nieważności.
2.5. Każde zamówienie musi zawierać co najmniej następujące informacje:
a) przedmiot zamówienia – nr katalogowy produktu lub jego opis oraz wszystkie informacje, które będą określone w specjalnie przygotowanym przez Novoferm Polska Sp. z o.o. formularzu zamówieniowym,
b) ilość towaru/usług,
c) cenę,
d) pełne dane Kupującego:
- firmę (nazwę) Kupującego,
- w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą należy podać pełne imię i nazwisko oraz nazwę, pod jaką prowadzona jest działalność gospodarcza; numer, pod jakim dana działalność figuruje w Ewidencji Działalności Gospodarczej oraz siedzibę urzędu, który dokonał wpisu,
- w przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej lub zawodowej („konsument”) należy podać adres zamieszkania oraz numer PESEL,
- w przypadku podmiotów podlegających obowiązkowi wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego należy podać numer, pod którym dany podmiot jest zarejestrowany
- w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- adres siedziby Kupującego; w przypadku osób fizycznych należy podać adres zamieszkania oraz adres, pod jakim prowadzona jest działalność gospodarcza,
- NIP, REGON, w przypadku osób fizycznych numer PESEL, numer telefonu/faksu, adres poczty elektronicznej i inne dane kontaktowe Kupującego,
- jeżeli zamówienie składają wspólnicy spółki cywilnej, informacje dotyczące firmy Kupującego, adresu zamieszkania oraz adresu, pod jakim prowadzona jest działalność gospodarcza, NIP, REGON, numer telefonu/faksu, adres poczty elektronicznej i inne dane kontaktowe Kupującego, dotyczyć powinny każdego wspólnika spółki cywilnej,
- do każdego zamówienia należy dołączyć dokumenty, które potwierdzają uprawnienie do działania w imieniu i na rzecz Kupującego, np. odpis z rejestru przedsiębiorców KRS, zaświadczenie z Ewidencji Działalności Gospodarczej lub pełnomocnictwo,
e) imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za składanie zamówień, jej numer telefonu, faksu, adres poczty elektronicznej. W razie wątpliwości przyjmuje się, że osoba wskazana do kontaktów jest upoważniona przez Kupującego do składania wszelkich oświadczeń w zakresie zamówienia,
f) pełne dane do wystawienia faktury VAT oraz adres dostawy towaru, jeśli jest inny niż dane na fakturze,
g) formę płatności oraz sposób odbioru towaru,
h) oświadczenie Kupującego o otrzymaniu i zapoznaniu się z OWS,
i) datę sporządzenia zamówienia,
j) pieczątkę i czytelny podpis Kupującego lub osoby działającej w jego imieniu.
2.6. Otrzymanie zamówienia przez Novoferm Polska Sp. z o.o. nie jest równoznaczne z przyjęciem go do realizacji.
2.7. Ważność zamówienia wymaga potwierdzenia go przez Novoferm Polska Sp. z o.o. w formie pisemnej lub elektronicznej (faks, e-mail itp.). Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Kupującego pisemnego lub elektronicznego potwierdzenia przyjęcia przez Novoferm Polska Sp. z o.o. zamówienia. Novoferm Polska Sp. z o.o. może nie przyjąć oferty lub przyjąć ją na zasadach określonych w art. 68 (1) k.c.
2.8. Termin realizacji zamówienia określa każdorazowo indywidualnie Novoferm Polska Sp. z o.o. w potwierdzeniu zamówienia. Powyższe terminy wiążą strony umowy pod warunkiem dostarczenia przez Kupującego w oznaczonym w potwierdzeniu terminie wszystkich niezbędnych do realizacji zlecenia materiałów i informacji niezbędnych do jego realizacji, zgodnych z wymogami technicznymi Novoferm Polska Sp. z o.o.
2.9. Termin realizacji zamówienia każdorazowo zaczyna swój bieg w momencie dostarczenia przez Kupującego pełnego kompletu materiałów i informacji niezbędnych do realizacji zlecenia. Fakt dostarczenia kompletu materiałów jest potwierdzany przez Novoferm Polska Sp. z o.o. pisemnie lub elektronicznie (list, faks, e-mail).
2.10. W przypadku braku możliwości realizacji zlecenia w potwierdzonym terminie, z przyczyn niezależnych od Novoferm Polska Sp. z o.o., Novoferm Polska Sp. z o.o. zastrzega sobie wobec Kupującego niebędącego konsumentem prawo do przedstawienia oferty zastępczej.
2.11. W przypadku opóźnień w dostarczeniu materiałów i informacji, o których mowa powyżej, Novoferm Polska Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do odpowiedniego przesunięcia terminu realizacji danego zamówienia.