Montując bramę segmentową, otwieraną do góry w wewnętrznej części garażu, nad otworem wjazdowym potrzebna jest odpowiednia ilość miejsca w nadprożu, m.in. na ościeżnicę i prowadnice. Gdy go nie ma zbyt dużo (nadproże jest zbyt niskie) można zamówić niższą bramę niż poprzednia, a puste miejsce podczas montażu wypełnić blendą maskującą lub domurować brakującą część. Najprostszym rozwiązaniem będzie jednak wybór bramy Novoferm z napędem bocznym NovoPort, do montażu której potrzeba tylko około 12 cm nadproża (np. ISO 45 EVO z napędem bocznym NovoPort i sprężynami naciągowymi).
Bramy renowacyjne Novoferm są dopasowane do standardowych wymiarów starych bram, np. bramy uchylnej Novoferm, co pozwala na ich wymianę bez uszczuplania przestrzeni w garażu. Jeśli montujemy bramę renowacyjną za otworem, a nie w ten sposób, jak starą uchylną – w otworze – to możemy zyskać nawet do ok. 14 cm wolnego miejsca, czyli szerszy wjazd do garażu. – Najkorzystniejszą z opcji, którą rekomendujemy jest montaż nowej bramy segmentowej za otworem. Wybierając ten sposób montażu, nie zmniejszamy sobie światła wjazdu. Gdy wybierzemy montaż w otworze, musimy się liczyć z tym, że pomniejszymy światło wjazdu na szerokość i na wysokość – wyjaśnia ekspert Novoferm.
Gdy jednak montaż za otworem jest niemożliwy, pomocne będą nakładki aluminiowe na ościeżnice, pozwalające na szybkie zamaskowanie niewielkich ubytków na elewacji podczas montażu bramy równo z elewacją.