Bramy rozwierne
Jest to najstarszy typ bramy garażowej, który przechodzi już powoli do historii, ale też jednocześnie model ten stanowi najbardziej ekonomiczny sposób na zamykanie garażu. Bramy rozwierne potrzebują co najmniej dwóch metrów wolnego miejsca przed garażem, by na tej przestrzeni zmieściło się otwierające się skrzydło. W związku z takim sposobem otwierania, bramy tego typu nie nadają się do garaży, z których wyjazd prowadzi wprost na ulicę. Modele rozwierne są uciążliwe w użytkowaniu szczególnie śnieżną zimą, gdy przed garażem zalegają hałdy śniegu, które przed otwarciem bramy należy odgarnąć. Choć nie zawsze istnieje w nich możliwość zamontowania napędu, mają wciąż swoich zwolenników, którzy doceniają ich niezawodność i nieskomplikowany sposób konserwacji oraz przyjazną cenę.
Bramy uchylne
Bramy uchylne również zaliczają się do rozwiązań starszego typu, ale wciąż znajdują zwolenników ze względu na przystępną cenę. Zasada ich działania jest prosta – najpierw należy przyciągnąć do siebie skrzydło bramy, a następnie sprawić, by przemieszczało się w górę po prowadnicach. Tym sposobem dotrze nad samochód, aby na koniec schować się w garażu pod jego sufitem. Atutem bram uchylnych, oprócz ceny, jest też to, że można je z powodzeniem montować nawet w garażach z niskim nadprożem, które standardowo powinno wynosić co najmniej 20 cm. W sytuacji, gdy ta wartość jest niższa, sprawdzi się właśnie brama uchylna, ponieważ jej montaż w ogóle nie wymaga nadproża. Wadą bram uchylnych jest, pozostawiająca sporo do życzenia szczelność oraz to, że do otwarcia potrzebują, podobnie jak bramy rozwierne, dość dużo miejsca – przy otwieraniu dolna część bramy wysuwa się na ok. 1,5 m przed garaż. Nie zaleca się więc montowania tego typu bramy garażowej, gdy dysponujemy niewielkim podjazdem.